BAHAGIAN PENTADBIRAN

BAHAGIAN PENTADBIRAN

PENGENALAN

Dengan perkembangan penggunaan IT, bahagian ini kini dihubungkan secara online dengan Sistem Maklumat Staf Bersepadu di Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk.

Sehingga kini, Bahagian Pentadbiran mempunyai 9 orang staf yang terdiri daripada;

 

Penolong Pendaftar Kanan (1)

Pembantu Tadbir Kanan (2)

Pembantu Setiausaha (1)

Pembantu Operasi (1)

 

Bahagian Pentadbiran juga dibahagikan kepada dua unit kecil iaitu Unit Khidmat Pelanggan Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan (1) dan juga Unit Kenderaan (3)

 

 

OBJEKTIF

Bahagian Pentadbiran, UiTM Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam adalah salah sebuah bahagian yang diwujudkan apabila kampus ini mula beroperasi pada Jun 2012.

Peranan utama bahagian ini adalah sebagai urus setia pentadbiran dan menguruskan semua ehwal staf meliputi perjawatan, perkhidmatan dan kebajikan staf

Dengan perkembangan penggunaan IT, bahagian ini kini dihubungkan secara online dengan Sistem Maklumat Staf Bersepadu di Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk

 

Sehingga kini, Bahagian Pentadbiran mempunyai 9 orang staf yang terdiri daripada seorang Penolong Pendaftar Kanan (1), Pembantu Tadbir Kanan (2), Pembantu Setiausaha Pejabat (1) dan Pembantu Operasi (1). Bahagian Pentadbiran juga dibahagikan kepada dua unit kecil iaitu Unit Khidmat Pelanggan - Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan (1) dan juga Unit Kenderaan - Pemandu (3).

 

PIAGAM PELANGGAN

Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dengan Bahagian Pentadbiran, UiTM Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam meliputi urusan-urusan seperti berikut

 

  • a) Memberikan perkhidmatan berkualiti dan mesra untuk semua staf bagi segala urusan hal ehwal staf
  • b) Memberikan khidmat cekap dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dikaunter Bahagian Pentadbiran serta melalui surat, e-mail dan telefon
          c) Bertindak sebagai penghubung dengan Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk untuk semua urusan hal ehwal staf
    

         d) Menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan kenderaan rasmi yang cekap dan selamat

         e) Mengendalikan urusan pos surat rasmi dan surat menyurat edaran dalaman dengan teratur dan pantas

         f)  Menyediakan dokumen pengenalan diri bagi staf mendapatkan rawatan di klinik panel / hospital kerajaan

         g) Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra

         h) Menguruskan dengan baik semua tempahan penggunaan bilik mesyuarat Bahagian Pentadbiran

         i)  Menyediakan rekod dan statistik staf yang dikemaskini dan terkini apabila diperlukan oleh pihak berkenaan.

 

 

CUTI

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Akuan Cuti (Cuti Sakit)

Klik Sini

 

2

Borang Cuti Rehat dan Urusan Persendirian

Klik Sini

 

3

Borang Bencana Alam (Perakuan Tidak Hadir Ke Pejabat

Klik Sini

 

4

Borang Cuti Isteri Bersalin 

Klik Sini

 

5

Borang Kemudahan Cuti Bersalin (Perkhidmatan Bil 5 Tahun 2017)

Klik Sini

 

6

Borang Cuti Kematian Ahli Keluarga Terdekat 

Klik Sini

 

7

Borang Kemudahan Cuti Kuarantin

Klik Sini

 

8

Borang Kemudahan Cuti Umrah 

Klik Sini

 

9

Borang Permohonan Cuti Gantian (P.A BAB C/40)

Klik Sini

 

10

FAQ 

- Cuti Kuarantin Menjaga Anak

- Cuti Umrah

- Deepavali

- Gantian Cuti Rehat (GCR)

- Cuti Sakit Swasta

- Edisi Kebenaran Tidak Hadir Kerja Atas Sebab - Munasabab Kecemasan  Am

- Cuti Rehat Tahunan

- Sistem Pengurusan Masa (TMS)

 

 

 

 

 

 

 

Klik Sini

 

 

 

KURSUS / LATIHAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

1

Permohonan Panel Pembangunan Sumber Manusia UiTMCPP

Klik Sini

 

 

LATIHAN PROFESIONAL /INDUSTRI

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Permohonan Latihan Profesional/Industri

Klik Sini

 

2

Borang Maklumat Staf Kursus Mengikut Latihan

Klik Sini

 

3

Garis Panduan Latihan Profesional/Industri

Klik Sini

 

 

BAHAGIAN SARAAN DAN KEMUDAHAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Sara Ubat

Klik Sini

 

2

Borang Tuntutan Bayaran Rawatan Ke Klinik Bukan Panel

Klik Sini

 

3

Borang Tuntutan Perkhidmatan Cabut Gigi

Klik Sini

 

 

PERKHIDMATAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Clearance Staf

Klik Sini

 

2

Borang Permohonan Elaun Pakaian Istiadat

Klik Sini

 

3

Borang Permohonan Elaun Pakaian Panas

Klik Sini

 

4

Borang Permohonan Elaun Penanggungan Kerja

Klik Sini

 

5

Borang Pindah Rumah Universiti

Klik Sini

 

6

Borang Tuntutan Perpindahan Rumah

Klik Sini

 

7

Borang Tambang Mengunjungi Wilayah Asal

Klik Sini

 

 

PERJAWATAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Permohonan Jawatan Pensyarah

Klik Sini

 

2

Borang Permohonan Jawatan Pentadbiran

Klik Sini

 

3

Borang Permohonan Pensyarah Sambilan (PT)

Klik Sini

 

4

Borang Permohonan Pensyarah Sambilan Sepenuh Masa (PTFT)

Klik Sini

 

 

 

 

 AKTIVITI

TAHUN 2024

BIL

PRKARA

TARIKH

MASA

TEMPAT

1.

TAKLIMAT JD STAF PENTADBIRAN UiTM KAMPUS BERTAM

16/1/2024 (SELASA)

2.15 5.00PTG

MAKMAL KOMPUTER 1

2.

MAJLIS PENGHARGAAN PERTUKARAN KAMPUS PUAN NOOR SHIDA KE UiTM KEDAH & BACAAN YASSIN

19/1/2024 (JUMAAT)

9.00 PAGI

BILIK MESY BMU/ PENTADBIRAN

3.

PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT

KAMI PRIHATIN UiTM BERTAM

26/3/2024 (SELASA)

4.00 PTG

RUANG LEBAR BLOK PENTADBIRAN

4.

KELUARGA BERTAM RAIKAN BERSAMA

16/5/2024 (KHAMIS)

8.30 PG 1.00 TGH

FOYER MAKMAL

5.

MAJLIS SANJUNGAN BUDI LAMBAIAN KASIH EN AMIR HEBERD ABDULLAH

31/5/2024 (JUMAAT)

10.00 PAGI

BAHAGIAN PENTADBIRAN

6.

PENYERAHAN NOTA TUGAS PENOLONG REKTOR

13/6/2024 (KHAMIS)

11.45 PAGI

BMU/ PENTADBIRAN

7.

REWANG BUBUR ASYURA 2024

2/8/2024 (JUMAAT)

8.00 PAGI 3.00 PTG

DEWAN TERBUKA

8.

PROGRAM TAKLIMAT PENGURUSAN DAN PERATURAN DAN PERKHIDMATAN UiTM BAGI PENGAJAR KLINIKAL FSK

20/08/2024 (SELASA)

8.00 PAGI- 10.00 PAGI

SMART CLASS ROOM

9.

BENGKEL PERANAN DAN TANGGUNGJAWAB STAF UNIT KENDERAAN DALAM PENGENDALIAN KENDERAAN TERUTAMA KES-KES KECEMASAN

27/09/2024 (JUMAAT)

9.00 PAGI 1.00 PTG

SMART CLASS ROOM

 

BIL

NAMA

JAWATAN

NO. TELEFON

EMAIL

1.

Norhafidzah Mahdzir

Pen. Pendaftar Kanan

04-5623430

fidzah23@uitm.edu.my

2.

Norazah Abdul Rahman

Kerani Kanan

04-5623455

azahrahman@uitm.edu.my

3.

Fara Azwani Yahya

Kerani Kanan

04-5623454

fara_azwani@uitm.edu.my

4.

Mariyazah Ishak

Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan

04-5623444

mariyazah090@uitm.edu.my

5.

Aisya Umairah Shamsuri

Pembantu Setiausaha Pejabat

04-5623463

aisyau1423@uitm.edu.my

6.

Mohd Zohir Md Jizan

Pembantu Operasi

04-5623452

mohdzohir@uitm.edu.my

7.

Muhammad Zaki Shafiee

Pemandu

04-5623568

mzaki752@uitm.edu.my

8.

Amad Azizan Amad

Pemandu

04-5623568

azizandahlan@uitm.edu.my

9.

Mohd Faizal Zulkifli

Pemandu

04-5623568

faizalzulkifli@uitm.edu.my

 

Contact Us

Universiti Teknologi MARA(UiTM)

Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam

13200 Kepala Batas,Pulau Pinang

Malaysia

 

Tel: +604-562 3444

Fax: +604-562 3488