BAHAGIAN PENTADBIRAN

LATAR BELAKANG

Bahagian Pentadbiran terbahagi kepada dua (2) unit seperti berikut :-

  • Unit Pentadbiran
  • Unit Kenderaan

Bahagian Pentadbiran diketuai oleh seorang Penolong Pendaftar dengan dibantu oleh seorang Pembantu Tadbir Kanan,seorang Pembantu Tadbir,seorang pembantu operasi, seorang Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan  dan dua orang pemandu 

 

OBJEKTIF BAHAGIAN PENTADBIRAN

  • Urusetia pentadbiran dan pengurusan hal ehwal perkhidmatan staf yang cekap dengan mengamalkan budaya kualiti
  • Menyediakan rekod dan statistik staf yang kemaskini
  • Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra
  • Menyediakan kemudahan perkhidmatan kenderaan dan urusan pos dengan mesra

 

PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PENTADBIRAN

Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dengan Bahagian Pentadbiran, UiTM (Pulau Pinang) meliputi urusan-urusan seperti berikut:

  • Memberikan perkhidmatan berkualiti dan mesra untuk semua staf bagi segala urusan ehwal staf.
  • Memberikan khidmat cekap dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan di kaunter Bahagian Pentadbiran serta melalui surat, e-mail dan telefon.
  • Bertindak sebagai penghubung dengan Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk untuk semua urusan ehwal staf.
  • Menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan kenderaan rasmi yang cekap dan selamat.
  • Mengendalikan urusan pos surat rasmi dan surat menyurat edaran dalaman dengan teratur dan pantas.
  • Menyediakan dokumen pengenalan diri bagi staf mendapatkan rawatan di klinik panel/hospital kerajaan.
  • Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra.
  • Menguruskan dengan baik semua tempahan penggunaan bilik mesyuarat dan bilik seminar.
  • Menyediakan rekod dan statistik staf yang kemaskini apabila diperlukan oleh pihak berkenaan.

 

PENTADBIRAN AM

  • Urusan Pengesahan Jawatan
  • Urusan Pencen
  • Rekod Perkhidmatan
  • Fail Peribadi
  • Rekod cuti staf
  • Kemudahan rawatan
  • Tuntutan Perpindahan / Bertukar
  • Urusan Penilaian Prestasi
  • Pengistiharan Harta

 

 

 

URUSAN KENDERAAN

  • Tempahan kenderaan melalui sistem https://bsu.uitm.edu.my/
  • Jadual Perjalanan Kenderaan

 

CUTI

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Akuan Cuti (Cuti Sakit)

Klik Sini

 

2

Borang Cuti Rehat dan Urusan Persendirian

Klik Sini

 

3

Borang Bencana Alam (Perakuan Tidak Hadir Ke Pejabat

Klik Sini

 

4

Borang Cuti Isteri Bersalin 

Klik Sini

 

5

Borang Kemudahan Cuti Bersalin (Perkhidmatan Bil 5 Tahun 2017)

Klik Sini

 

6

Borang Cuti Kematian Ahli Keluarga Terdekat 

Klik Sini

 

7

Borang Kemudahan Cuti Kuarantin

Klik Sini

 

8

Borang Kemudahan Cuti Umrah 

Klik Sini

 

9

Borang Permohonan Cuti Gantian (P.A BAB C/40)

Klik Sini

 

10

FAQ 

- Cuti Kuarantin Menjaga Anak

- Cuti Umrah

- Deepavali

- Gantian Cuti Rehat (GCR)

- Cuti Sakit Swasta

- Edisi Kebenaran Tidak Hadir Kerja Atas Sebab - Munasabab Kecemasan  Am

- Cuti Rehat Tahunan

- Sistem Pengurusan Masa (TMS)

 

 

 

 

 

 

 

Klik Sini

 

 

 

KURSUS / LATIHAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

1

Permohonan Panel Pembangunan Sumber Manusia UiTMCPP

Klik Sini

 

 

LATIHAN PROFESIONAL /INDUSTRI

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Permohonan Latihan Profesional/Industri

Klik Sini

 

2

Borang Maklumat Staf Kursus Mengikut Latihan

Klik Sini

 

3

Garis Panduan Latihan Profesional/Industri

Klik Sini

 

 

BAHAGIAN SARAAN DAN KEMUDAHAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Sara Ubat

Klik Sini

 

2

Borang Tuntutan Bayaran Rawatan Ke Klinik Bukan Panel

Klik Sini

 

3

Borang Tuntutan Perkhidmatan Cabut Gigi

Klik Sini

 

 

PERKHIDMATAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Clearance Staf

Klik Sini

 

2

Borang Permohonan Elaun Pakaian Istiadat

Klik Sini

 

3

Borang Permohonan Elaun Pakaian Panas

Klik Sini

 

4

Borang Permohonan Elaun Penanggungan Kerja

Klik Sini

 

5

Borang Pindah Rumah Universiti

Klik Sini

 

6

Borang Tuntutan Perpindahan Rumah

Klik Sini

 

7

Borang Tambang Mengunjungi Wilayah Asal

Klik Sini

 

 

PERJAWATAN

BIL

BORANG

MUAT TURUN

 

1

Borang Permohonan Jawatan Pensyarah

Klik Sini

 

2

Borang Permohonan Jawatan Pentadbiran

Klik Sini

 

3

Borang Permohonan Pensyarah Sambilan (PT)

Klik Sini

 

4

Borang Permohonan Pensyarah Sambilan Sepenuh Masa (PTFT)

Klik Sini

 

 

 

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer adipiscing erat eget risus sollicitudin pellentesque et non erat. Maecenas nibh dolor, malesuada et bibendum a, sagittis accumsan ipsum. Pellentesque ultrices ultrices sapien, nec tincidunt nunc posuere ut. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam scelerisque tristique dolor vitae tincidunt. Aenean quis massa uada mi elementum elementum. Nec sapien convallis vulputate rhoncus vel dui.

BIL

NAMA

JAWATAN

NO. TELEFON

EMAIL

1.

Norhafidzah Mahdzir

Pen. Pendaftar Kanan

04-5623430

fidzah23@uitm.edu.my

2.

Norazah Abdul Rahman

Kerani Kanan

04-5623455

azahrahman@uitm.edu.my

3.

Fara Azwani Yahya

Kerani Kanan

04-5623454

fara_azwani@uitm.edu.my

4.

Mariyazah Ishak

Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan

04-5623444

mariyazah090@uitm.edu.my

5.

Mohd Zohir Md Jizan

Pembantu Operasi

04-5623452

mohdzohir@uitm.edu.my

6.

Muhammad Zaki Shafiee

Pemandu

04-5623568

mzaki752@uitm.edu.my

7.

Mohd Sufian Ramali

Pemandu

04-5623568

msufian.ramali@uitm.edu.my

 

Contact Us

Universiti Teknologi MARA(UiTM)

Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam

13200 Kepala Batas,Pulau Pinang

Malaysia

 

Tel: +604-562 3444

Fax: +604-562 3488