BAHAGIAN PENTADBIRAN
BAHAGIAN PENTADBIRAN
PENGENALAN
Dengan perkembangan penggunaan IT, bahagian ini kini dihubungkan secara online dengan Sistem Maklumat Staf Bersepadu di Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk.
Sehingga kini, Bahagian Pentadbiran mempunyai 9 orang staf yang terdiri daripada;
Penolong Pendaftar Kanan (1)
Pembantu Tadbir Kanan (2)
Pembantu Setiausaha (1)
Pembantu Operasi (1)
Bahagian Pentadbiran juga dibahagikan kepada dua unit kecil iaitu Unit Khidmat Pelanggan Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan (1) dan juga Unit Kenderaan (3)
OBJEKTIF
Bahagian Pentadbiran, UiTM Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam adalah salah sebuah bahagian yang diwujudkan apabila kampus ini mula beroperasi pada Jun 2012.
Peranan utama bahagian ini adalah sebagai urus setia pentadbiran dan menguruskan semua ehwal staf meliputi perjawatan, perkhidmatan dan kebajikan staf.
Dengan perkembangan penggunaan IT, bahagian ini kini dihubungkan secara online dengan Sistem Maklumat Staf Bersepadu di Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk.
Sehingga kini, Bahagian Pentadbiran mempunyai 9 orang staf yang terdiri daripada seorang Penolong Pendaftar Kanan (1), Pembantu Tadbir Kanan (2), Pembantu Setiausaha Pejabat (1) dan Pembantu Operasi (1). Bahagian Pentadbiran juga dibahagikan kepada dua unit kecil iaitu Unit Khidmat Pelanggan - Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan (1) dan juga Unit Kenderaan - Pemandu (3).
PIAGAM PELANGGAN
Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dengan Bahagian Pentadbiran, UiTM Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam meliputi urusan-urusan seperti berikut:
- a) Memberikan perkhidmatan berkualiti dan mesra untuk semua staf bagi segala urusan hal ehwal staf.
- b) Memberikan khidmat cekap dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dikaunter Bahagian Pentadbiran serta melalui surat, e-mail dan telefon.
d) Menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan kenderaan rasmi yang cekap dan selamat.
e) Mengendalikan urusan pos surat rasmi dan surat menyurat edaran dalaman dengan teratur dan pantas.
f) Menyediakan dokumen pengenalan diri bagi staf mendapatkan rawatan di klinik panel / hospital kerajaan.
g) Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra.
h) Menguruskan dengan baik semua tempahan penggunaan bilik mesyuarat Bahagian Pentadbiran.
i) Menyediakan rekod dan statistik staf yang dikemaskini dan terkini apabila diperlukan oleh pihak berkenaan.
CUTI |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Akuan Cuti (Cuti Sakit) |
|
|
2 |
Borang Cuti Rehat dan Urusan Persendirian |
|
|
3 |
Borang Bencana Alam (Perakuan Tidak Hadir Ke Pejabat) |
|
|
4 |
Borang Cuti Isteri Bersalin |
|
|
5 |
Borang Kemudahan Cuti Bersalin (Perkhidmatan Bil 5 Tahun 2017) |
|
|
6 |
Borang Cuti Kematian Ahli Keluarga Terdekat |
|
|
7 |
Borang Kemudahan Cuti Kuarantin |
|
|
8 |
Borang Kemudahan Cuti Umrah |
|
|
9 |
Borang Permohonan Cuti Gantian (P.A BAB C/40) |
|
|
10 |
FAQ - Cuti Kuarantin Menjaga Anak - Cuti Umrah - Deepavali - Gantian Cuti Rehat (GCR) - Cuti Sakit Swasta - Edisi Kebenaran Tidak Hadir Kerja Atas Sebab - Munasabab Kecemasan Am - Cuti Rehat Tahunan - Sistem Pengurusan Masa (TMS) |
|
|
KURSUS / LATIHAN |
||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
1 |
Permohonan Panel Pembangunan Sumber Manusia UiTMCPP |
LATIHAN PROFESIONAL /INDUSTRI |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Permohonan Latihan Profesional/Industri |
|
|
2 |
Borang Maklumat Staf Kursus Mengikut Latihan |
|
|
3 |
Garis Panduan Latihan Profesional/Industri |
|
BAHAGIAN SARAAN DAN KEMUDAHAN |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Sara Ubat |
|
|
2 |
Borang Tuntutan Bayaran Rawatan Ke Klinik Bukan Panel |
|
|
3 |
Borang Tuntutan Perkhidmatan Cabut Gigi |
|
PERKHIDMATAN |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Clearance Staf |
|
|
2 |
Borang Permohonan Elaun Pakaian Istiadat |
|
|
3 |
Borang Permohonan Elaun Pakaian Panas |
|
|
4 |
Borang Permohonan Elaun Penanggungan Kerja |
|
|
5 |
Borang Pindah Rumah Universiti |
|
|
6 |
Borang Tuntutan Perpindahan Rumah |
|
|
7 |
Borang Tambang Mengunjungi Wilayah Asal |
|
PERJAWATAN |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Permohonan Jawatan Pensyarah |
|
|
2 |
Borang Permohonan Jawatan Pentadbiran |
|
|
3 |
Borang Permohonan Pensyarah Sambilan (PT) |
|
|
4 |
Borang Permohonan Pensyarah Sambilan Sepenuh Masa (PTFT) |
|
AKTIVITI
TAHUN 2024
BIL |
PRKARA |
TARIKH |
MASA |
TEMPAT |
1. |
TAKLIMAT JD STAF PENTADBIRAN UiTM KAMPUS BERTAM |
16/1/2024 (SELASA) |
2.15 5.00PTG |
MAKMAL KOMPUTER 1 |
2. |
MAJLIS PENGHARGAAN PERTUKARAN KAMPUS PUAN NOOR SHIDA KE UiTM KEDAH & BACAAN YASSIN |
19/1/2024 (JUMAAT) |
9.00 PAGI |
BILIK MESY BMU/ PENTADBIRAN |
3. |
PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT KAMI PRIHATIN UiTM BERTAM |
26/3/2024 (SELASA) |
4.00 PTG |
RUANG LEBAR BLOK PENTADBIRAN |
4. |
KELUARGA BERTAM RAIKAN BERSAMA |
16/5/2024 (KHAMIS) |
8.30 PG 1.00 TGH |
FOYER MAKMAL |
5. |
MAJLIS SANJUNGAN BUDI LAMBAIAN KASIH EN AMIR HEBERD ABDULLAH |
31/5/2024 (JUMAAT) |
10.00 PAGI |
BAHAGIAN PENTADBIRAN |
6. |
PENYERAHAN NOTA TUGAS PENOLONG REKTOR |
13/6/2024 (KHAMIS) |
11.45 PAGI |
BMU/ PENTADBIRAN |
7. |
REWANG BUBUR ASYURA 2024 |
2/8/2024 (JUMAAT) |
8.00 PAGI 3.00 PTG |
DEWAN TERBUKA |
8. |
PROGRAM TAKLIMAT PENGURUSAN DAN PERATURAN DAN PERKHIDMATAN UiTM BAGI PENGAJAR KLINIKAL FSK |
20/08/2024 (SELASA) |
8.00 PAGI- 10.00 PAGI |
SMART CLASS ROOM |
9. |
BENGKEL PERANAN DAN TANGGUNGJAWAB STAF UNIT KENDERAAN DALAM PENGENDALIAN KENDERAAN TERUTAMA KES-KES KECEMASAN |
27/09/2024 (JUMAAT) |
9.00 PAGI 1.00 PTG |
SMART CLASS ROOM |
BIL |
NAMA |
JAWATAN |
NO. TELEFON |
|
1. |
Norhafidzah Mahdzir |
Pen. Pendaftar Kanan |
04-5623430 |
fidzah23@uitm.edu.my |
2. |
Norazah Abdul Rahman |
Kerani Kanan |
04-5623455 |
azahrahman@uitm.edu.my |
3. |
Fara Azwani Yahya |
Kerani Kanan |
04-5623454 |
fara_azwani@uitm.edu.my |
4. |
Mariyazah Ishak |
Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan |
04-5623444 |
mariyazah090@uitm.edu.my |
5. |
Aisya Umairah Shamsuri |
Pembantu Setiausaha Pejabat |
04-5623463 |
aisyau1423@uitm.edu.my |
6. |
Mohd Zohir Md Jizan |
Pembantu Operasi |
04-5623452 |
mohdzohir@uitm.edu.my |
7. |
Muhammad Zaki Shafiee |
Pemandu |
04-5623568 |
mzaki752@uitm.edu.my |
8. |
Amad Azizan Amad |
Pemandu |
04-5623568 |
azizandahlan@uitm.edu.my |
9. |
Mohd Faizal Zulkifli |
Pemandu |
04-5623568 |
faizalzulkifli@uitm.edu.my |