BAHAGIAN PENTADBIRAN
LATAR BELAKANG
Bahagian Pentadbiran terbahagi kepada dua (2) unit seperti berikut :-
- Unit Pentadbiran
- Unit Kenderaan
Bahagian Pentadbiran diketuai oleh seorang Penolong Pendaftar dengan dibantu oleh seorang Pembantu Tadbir Kanan,seorang Pembantu Tadbir,seorang pembantu operasi, seorang Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan dan dua orang pemandu
OBJEKTIF BAHAGIAN PENTADBIRAN
- Urusetia pentadbiran dan pengurusan hal ehwal perkhidmatan staf yang cekap dengan mengamalkan budaya kualiti
- Menyediakan rekod dan statistik staf yang kemaskini
- Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra
- Menyediakan kemudahan perkhidmatan kenderaan dan urusan pos dengan mesra
PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PENTADBIRAN
Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dengan Bahagian Pentadbiran, UiTM (Pulau Pinang) meliputi urusan-urusan seperti berikut:
- Memberikan perkhidmatan berkualiti dan mesra untuk semua staf bagi segala urusan ehwal staf.
- Memberikan khidmat cekap dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan di kaunter Bahagian Pentadbiran serta melalui surat, e-mail dan telefon.
- Bertindak sebagai penghubung dengan Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk untuk semua urusan ehwal staf.
- Menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan kenderaan rasmi yang cekap dan selamat.
- Mengendalikan urusan pos surat rasmi dan surat menyurat edaran dalaman dengan teratur dan pantas.
- Menyediakan dokumen pengenalan diri bagi staf mendapatkan rawatan di klinik panel/hospital kerajaan.
- Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra.
- Menguruskan dengan baik semua tempahan penggunaan bilik mesyuarat dan bilik seminar.
- Menyediakan rekod dan statistik staf yang kemaskini apabila diperlukan oleh pihak berkenaan.
PENTADBIRAN AM
- Urusan Pengesahan Jawatan
- Urusan Pencen
- Rekod Perkhidmatan
- Fail Peribadi
- Rekod cuti staf
- Kemudahan rawatan
- Tuntutan Perpindahan / Bertukar
- Urusan Penilaian Prestasi
- Pengistiharan Harta
URUSAN KENDERAAN
- Tempahan kenderaan melalui sistem https://bsu.uitm.edu.my/
- Jadual Perjalanan Kenderaan
CUTI |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Akuan Cuti (Cuti Sakit) |
|
|
2 |
Borang Cuti Rehat dan Urusan Persendirian |
|
|
3 |
Borang Bencana Alam (Perakuan Tidak Hadir Ke Pejabat) |
|
|
4 |
Borang Cuti Isteri Bersalin |
|
|
5 |
Borang Kemudahan Cuti Bersalin (Perkhidmatan Bil 5 Tahun 2017) |
|
|
6 |
Borang Cuti Kematian Ahli Keluarga Terdekat |
|
|
7 |
Borang Kemudahan Cuti Kuarantin |
|
|
8 |
Borang Kemudahan Cuti Umrah |
|
|
9 |
Borang Permohonan Cuti Gantian (P.A BAB C/40) |
|
|
10 |
FAQ - Cuti Kuarantin Menjaga Anak - Cuti Umrah - Deepavali - Gantian Cuti Rehat (GCR) - Cuti Sakit Swasta - Edisi Kebenaran Tidak Hadir Kerja Atas Sebab - Munasabab Kecemasan Am - Cuti Rehat Tahunan - Sistem Pengurusan Masa (TMS) |
|
|
KURSUS / LATIHAN |
||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
1 |
Permohonan Panel Pembangunan Sumber Manusia UiTMCPP |
LATIHAN PROFESIONAL /INDUSTRI |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Permohonan Latihan Profesional/Industri |
|
|
2 |
Borang Maklumat Staf Kursus Mengikut Latihan |
|
|
3 |
Garis Panduan Latihan Profesional/Industri |
|
BAHAGIAN SARAAN DAN KEMUDAHAN |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Sara Ubat |
|
|
2 |
Borang Tuntutan Bayaran Rawatan Ke Klinik Bukan Panel |
|
|
3 |
Borang Tuntutan Perkhidmatan Cabut Gigi |
|
PERKHIDMATAN |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Clearance Staf |
|
|
2 |
Borang Permohonan Elaun Pakaian Istiadat |
|
|
3 |
Borang Permohonan Elaun Pakaian Panas |
|
|
4 |
Borang Permohonan Elaun Penanggungan Kerja |
|
|
5 |
Borang Pindah Rumah Universiti |
|
|
6 |
Borang Tuntutan Perpindahan Rumah |
|
|
7 |
Borang Tambang Mengunjungi Wilayah Asal |
|
PERJAWATAN |
|||
BIL |
BORANG |
MUAT TURUN |
|
1 |
Borang Permohonan Jawatan Pensyarah |
|
|
2 |
Borang Permohonan Jawatan Pentadbiran |
|
|
3 |
Borang Permohonan Pensyarah Sambilan (PT) |
|
|
4 |
Borang Permohonan Pensyarah Sambilan Sepenuh Masa (PTFT) |
|
BIL |
NAMA |
JAWATAN |
NO. TELEFON |
|
1. |
Norhafidzah Mahdzir |
Pen. Pendaftar Kanan |
04-5623430 |
fidzah23@uitm.edu.my |
2. |
Norazah Abdul Rahman |
Kerani Kanan |
04-5623455 |
azahrahman@uitm.edu.my |
3. |
Fara Azwani Yahya |
Kerani Kanan |
04-5623454 |
fara_azwani@uitm.edu.my |
4. |
Mariyazah Ishak |
Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan |
04-5623444 |
mariyazah090@uitm.edu.my |
5. |
Mohd Zohir Md Jizan |
Pembantu Operasi |
04-5623452 |
mohdzohir@uitm.edu.my |
6. |
Muhammad Zaki Shafiee |
Pemandu |
04-5623568 |
mzaki752@uitm.edu.my |
7. |
Mohd Sufian Ramali |
Pemandu |
04-5623568 |
msufian.ramali@uitm.edu.my |