BAHAGIAN PENTADBIRAN

    Bahagian Pentadbiran, UiTM Cawangan Pulau Pinang adalah salah sebuah bahagian yang diwujudkan apabila  kampus ini mula beroperasi pada 16 Jun 1996. Peranan utama bahagian ini adalah sebagai urus setia pentadbiran dan menguruskan semua ehwal staf meliputi perjawatan, perkhidmatan dan kebajikan staf. 

    Dengan perkembangan penggunaan IT, bahagian ini kini dihubungkan secara online dengan Sistem Maklumat Staf Bersepadu di Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk. 

    Sehingga kini, Bahagian Pentadbiran mempunyai 14 orang staf yang terdiri daripada seorang Timbalan Pendaftar Kanan (kosong), Penolong Pendaftar Kanan (1), Pegawai Eksekutif Kanan (1), Pegawai Eksekutif (1), Pembantu Tadbir Kanan (1), Pembantu Tadbir (6) dan Pembantu Operasi (2). Bahagian Pentadbiran juga dibahagikan kepada dua unit kecil iaitu Unit Khidmat Pelanggan - Pegawai Khidmat Pelanggan (2) dan juga Unit Kenderaan - Penolong Jurutera (1), Pembantu Tadbir Kanan (1), Pemandu Kanan (3) dan Pemandu (15).

    Objektif Bahagian Pentadbiran

    • Urus setia pentadbiran dan pengurusan hal ehwal perkhidmatan staf yang cekap dengan mengamalkan budaya kualiti 
    • Menyediakan rekod dan statistik staf yang sentiasa dikemaskini dan terkini
    • Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra 
    • Berperanan sebagai urus setia pengendalian mesyuarat peringkat kampus 
    • Menyediakan kemudahan perkhidmatan kenderaan dan urusan pos dengan mesra

    Piagam Pelanggan Bahagian Pentadbiran

    Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dengan Bahagian Pentadbiran, UiTM  Cawangan Pulau Pinang meliputi urusan-urusan seperti berikut: 

    • Memberikan perkhidmatan berkualiti dan mesra untuk semua staf bagi segala urusan hal ehwal staf. 
    • Memberikan khidmat cekap dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan di kaunter Bahagian Pentadbiran serta melalui surat, e-mail dan telefon. 
    • Bertindak sebagai penghubung dengan Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk untuk semua urusan hal ehwal staf. 
    • Menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan kenderaan rasmi yang cekap dan selamat. 
    • Mengendalikan urusan pos surat rasmi dan surat menyurat edaran dalaman dengan teratur dan pantas. 
    • Menyediakan dokumen pengenalan diri bagi staf mendapatkan rawatan di klinik panel / hospital kerajaan. 
    • Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra. 
    • Menguruskan dengan baik semua tempahan penggunaan bilik mesyuarat Bahagian Pentadbiran. 
    • Menyediakan rekod dan statistik staf yang dikemaskini dan terkini apabila diperlukan oleh pihak berkenaan.

     

    Jumlah Staf UiTM Cawangan Pulau Pinang Kampus Permatang Pauh

    Perkara Jumlah Jumlah Keseluruhan
    Staf Akademik 316 839
    Staf Pentadbiran 523
     
     Kelayakan Akademik dan Badan Profesional
    PhD 136 
    Profesional 58

                                                            
                                                                    (dikemaskini pada 13 julai 2020)

     

    TAKWIM MESYUARAT TAHUN 2020

    MESYUARAT JANUARI FEBRUARI MAC APRIL MEI JUN  JULAI OGOS SEPTEMBER OKTOBER NOVEMBER DISEMBER
    JKE / JKSMN

    21-Jan

    (Selasa)

    9.00 pagi

    20-Feb

    (Khamis)

    9.00 pagi

    16-Mac

    (Isnin)

    9.00 pagi

    14-Apr

    (Selasa)

    9.00 pagi

    12-Mei

    (Selasa)

    9.00 pagi

    11-Jun

    (Khamis)

    9.00 pagi

    14-Jul

    (Selasa)

    9.00

    11-Ogos

    (Selasa)

    9.00 pagi

    8-Sep

    (Selasa)

    9.00 pagi

    13-Okt

    (Selasa)

    9.00 pagi

    10-Nov 

    (Selasa)

    9.00 pagi

    8-Dis

    (Selasa)

    9.00 pagi

                             
    PPSM

    9-Jan

    (Khamis)

    9.00 pagi

    5-Feb

    (Rabu)

    9.00 pagi

    4-Mac

    (Rabu)

    9.00 pagi

    2-Apr

    (Khamis)

    9.00 pagi

    13-Mei

    (Rabu)

    9.00 pagi

    5-Jun

    (Jumaat)

    9.00 pagi

    10-Jul

    (Jumaat)

    9.00 pagi

    7-Ogos

    (Jumaat)

    9.00 pagi

    4-Sep

    (Jumaat)

    9.00 pagi

    9-Okt

    (Jumaat)

    9.00 pagi

     6-Nov

    (Jumaat)

    9.00 pagi

    4-Dis

    (Jumaat)

    9.00 pagi

                             
    KESEPAKARAN

    20-Jan

    (Isnin)

    9.00 pagi

    18-Feb

    (Selasa)

    9.00 pagi

    12-Mac

    (Khamis)

    9.00 pagi

    9-Apr

    (Khamis)

    9.00 pagi

    6-Mei

    (Rabu)

    9.00 pagi

    9-Jun

    (Khamis)

    9.00 pagi

    9-Jul

    (Khamis)

    9.00 pagi

    6-Ogos

    (Khamis)

    9.00 pagi

    3-Sep

    (Khamis)

    9.00 pagi

    8-Okt

    (Khamis)

    9.00 pagi

    5-Nov

    (Khamis)

    9.00 pagi

    3-Dis

    (Khamis)

    9.00 pagi


    *** Tertakluk kepada pindaan

    KURSUS / LATIHAN

    BIL BORANG  MUAT TURUN
    1. Borang Permohonan Menghadiri/Membentang Kertas Kerja (Kursus/Seminar/Koferensi/Bengkel) Dalam Negara  klik di sini
    2.  Borang Ulasan Ketua Pusat Pengajian/Koordinator/Unit dan Koordinator RMU Permohonan Membentang Kertas Kerja/Kursus/Seminar/Bengkel Dalam Negeri dan Negara Asean  klik di sini
    3.  Borang Menghadiri/Membentang Kertas Kerja Seminar/Kursus Luar Negara  klik di sini
    4.  Borang Maklumbalas Panel Pembangunan Sumber Manusia Fakulti/Kampus Negeri/Cawangan - Einternational  klik di sini
    5.  Borang Senarai Semak Permohonan Menghadiri Persidangan, Seminar dan Lawatan Rasmi/Persendirian Ke Luar Negara   klik di sini
    6.  Borang Permohonan Kemudahan Perlindungan Insurans Kesihatan Ke Luar Negara/Negara Ketiga Atas Urusan Persendirian  klik di sini
         
    7.  Format Log Latihan Penganjur  klik di sini

     

    LATIHAN PROFESIONAL / INDUSTRI

    BIL BORANG MUAT TURUN
    1. Borang Permohonan Latihan Profesional/Industri  klik di sini
    2.  Borang Maklumat Staf Kursus Mengikut Latihan  klik di sini
    3.  Garis Panduan Latihan Profesional/Industri  klik di sini

     

    BAHAGIAN SARAAN DAN KEMUDAHAN

    BIL BORANG MUAT TURUN
    1.  Borang Sara Ubat  klik di sini
    2.   Borang Tuntutan Bayaran Rawatan Ke Klinik Bukan Panel  klik di sini
    3.  Borang Tuntutan Perkhidmatan Cabut Gigi  klik di sini

     

     

    BIL BORANG MUAT TURUN
    1. Borang Clearance Pensyarah Berpindah  klik di sini
    2. Borang Permohonan Elaun Pakaian Istiadat  klik di sini
    3.  Borang Permohonan Elaun Pakaian Panas  klik di sini
    4.  Borang Permohonan Elaun Penanggungan Kerja  klik di sini
    5.  Borang Pindah Rumah Universiti  klik di sini
    6.  Borang Tuntutan Perpindahan Rumah  klik di sini
    7.  Borang Tambang Mengunjungi Wilayah Asal  klik di sini
         

     

    BAHAGIAN PENTADBIRAN

    BIL NAMA JAWATAN EXT
    1.  KOSONG TIMBALAN PENDAFTAR KANAN 04-382 2700
    2. PUAN NURBAIZURA EDAYU BINTI MOHD ANNUAR PENOLONG PENDAFTAR KANAN 04-382 2847
    3. PUAN NORDIANA BINTI ISHAK PEGAWAI EKSEKUTIF KANAN 04-382 2899
    4. ENCIK AZALAN BIN MOHD RADZI PEGAWAI EKSEKUTIF 04-382 2859
    5. PUAN NORAZAH BINTI ABDUL RAHMAN PEMBANTU TADBIR KANAN 04-382 2858
    6. PUAN AZLINA BINTI AHMAD PEMBANTU TADBIR  04-382 2852
    7. PUAN AZMIRA BINTI ARSHAD PEMBANTU TADBIR  04-382 2856
    8. PUAN FAZILAH BINTI ABD GHANI PEMBANTU TADBIR  04-382 2857
    9. ENCIK MOHD ASYRAF BIN MIN HAD PEMBANTU TADBIR  04-382 2922
    10. PUAN NURIYOZAN BINTI ISMAIL PEMBANTU TADBIR  04-382 2857
    11. PUAN ZARIRAH BINTI ZABIDI PEMBANTU TADBIR  04-382 2856
    12. ENCIK YUSAZRI BIN MAT SAAD PEMBANTU OPERASI 04-382 3030
    13. ENCIK MOHAMMAD MUSTAKHIM BIN ZAMRUD PEMBANTU OPERASI 04-382 3030

     

    UNIT KHIDMAT PELANGGAN

    BIL NAMA JAWATAN EXT
    1. PUAN ROSLIZA BINTI MOHD SHARIFF PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN 04-382 3589
    2. PUAN UMI HAWA BINTI OMAR PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN 04-382 2888

     

    UNIT KENDERAAN

    BIL NAMA JAWATAN EXT
    1. ENCIK MOHD SHAHID BIN ABDUL RAZAK PENOLONG JURUTERA 04-382 2919
    2. ENCIK MUHAMMAD ANITH BIN ABDUL RASHID PEMBANTU TADBIR KANAN 04-382 2919
    3. ENCIK MOHD SHUKERI BIN AHMAD PEMANDU KANAN 04-382 2919
    4. ENCIK JASRI BIN LEMBUT PEMANDU KANAN 04-382 2919
    5. ENCIK RAMLI BIN SHARIFF PEMANDU KANAN 04-382 2919
    6. ENCIK AHMAD SYOBRI BIN YOB PEMANDU 04-382 2919
    7. ENCIK HAMZAH BIN HASSAN PEMANDU 04-382 2919
    8. ENCIK HASRUL BIN HASIM PEMANDU 04-382 2919
    9. ENCIK JEFRY BIN IBRAHIM PEMANDU 04-382 2919
    10. ENCIK MASHOR BIN TAIB PEMANDU 04-382 2919
    11. ENCIK MD.AMIN BIN YAHYA PEMANDU 04-382 2919
    12. ENCIK MOHAMAD POZI BIN CHE EMBI PEMANDU 04-382 2919
    13. ENCIK MOHD AZAN BIN SHABUDIN PEMANDU 04-382 2919
    14. ENCIK MOHD NAZRI BIN HASHIM PEMANDU 04-382 2919
    15. ENCIK MOHD SORNI BIN KASIM PEMANDU 04-382 2919
    16. ENCIK MOHD ZAIRY BIN MAHADI PEMANDU 04-382 2919
    17. ENCIK ROZMAN BIN SHABUDIN PEMANDU 04-382 2919
    18. ENCIK MOHAMAD RUSHIDI BIN ABDUL WAHAB PEMANDU 04-382 2919
    19. ENCIK MOHD KHAIRUL ANUWAR BIN ABDUL KADIR PEMANDU 04-382 2919
    20. ENCIK WA MUHAMMAD RAHIM BIN SHAHARIN PEMANDU 04-382 2919

     

     

     

    Today

    Users  
    Sessions  
    Pageviews  

    *Data source: Google Analytics

    Universiti Teknologi MARA(UiTM)
    Cawangan Pulau Pinang Kampus Permatang Pauh
    13500 Permatang Pauh
    Pulau Pinang

    General Inquiry:
    Unit Komunikasi Korporat, UiTM Cawangan Pulau Pinang

    Website Inquiry:
    korporatpenang@uitm.edu.my

    Tel: +6 (04) 382 2888/3598
    Faks: +6 (04) 382 2776