PTAR


PENGENALAN

Sejarah

Perpustakaan UiTM Cawangan Kampus Bertam telah mula beroperasi pada Julai 2011. Sebagai sebuah pusat ilmu dan maklumat yang utama, Perpustakaan sentiasa berusaha meningkatkan kualiti perkhidmatan melalui sumber dan pengurusan ilmu serta teknologi terkini disamping menyediakan persekitaran yang selesa dan mesra untuk seluruh warga UiTM Pulau Pinang. 

Misi

Pemangkin kepada warga UiTM yang berilmu melalui pengaksesan maklumat yang komprehensif, relevan dan terkini serta kemudahan yang berkualiti bagi tujuan memenuhi keperluan pengajaran, pembelajaran dan penyelidikan.

Visi

Menjadikan UiTM sebuah universiti unggul yang berteraskan kesarjanaan dan kecemerlangan akademik bagi menerajui dinamis bumiputera dalam semua bidang profesional bertaraf dunia supaya terlahir graduan yang berdaya saing, global dan beretika.

Objektif

1. Memperkasakan sistem penyampaian perkhidmatan perpustakaan UiTM sebagai pusat kecemerlangan maklumat yang sentiasa kekal relevan, dirujuk dan dihormati.
2. Mempelbagai sumber ilmu yang komprehensif, terkini dan relevan meliputi pelbagai format yang dapat diakses secara fizikal dan maya.
3. Menyediakan kemudahan persekityaran yang kondusif untuk pengajaran, pembelajaran dan penyelidikan.
4. Menambah baik kemudahan teknologi maklumat dan komunikasi terkini yang berfokuskan kepada keperluan pelanggan.
5. Memperkasakan modal insan melalui Budaya PERDANA dalam kalangan warga PUiTM.
6. Meningkatkan hubungan dan kerjasama dengan organisasi luar dalam kegiatan jaringan industri.

 

Perkhidmatan Pelanggan

PERKHIDMATAN

1.Perkhidmatan Pelanggan

  1. i) Perkhidmatan Kaunter
  • Pendaftaran Perpustakaan
  • Pinjaman
  • Pemulangan
  • Pembaharuan bahan
  • Tempahan bahan Perpustakaan
  • Bayaran denda lewat pemulangan bahan
  1. ii) Perkhidmatan Rujukan

Pustakawan akan membantu memberi tunjuk ajar kaedah pencarian bahan/ maklumat

iii) Kelas Kemahiran Maklumat

Perkhidmatan PERCUMA ini untuk membantu pengguna menggunakan segala sumber maklumat, perkhidmatan dan kemudahan Perpustakaan dengan lebih efisyen dan berkesan

  1. iv) Keahlian
  • Semua pelajar UiTM secara automatik menjadi ahli Perpustakaan
  • Staf sementara dan sambilan dikenakan bayaran cagaran
  1. v) Denda

Denda lewat

  • Denda lewat pemulangan bahan Perpustakaan (untuk pelajar sahaja) 20 sen sehari

Hilang Buku

  • Laporkan segera kehilangan di Kaunter Perpustakaan
  • Pengguna dikehendaki membayar
  • Harga buku + Harga Proses (RM20) + Denda (sekiranya ada)
vi) Kelayakan Pinjaman

Waktu Perkhidmatan

Perkhidmatan IT

Perkhidmatan yang disediakan meliputi:

  • Pendaftaran Pusat IT
  • Akses internet
  • Microsoft Office
  • Koleksi Tesis Digital
  • Wifi

Pinjaman Antara Perpustakaan

Program Pendidikan Pengguna

Maklumat Sedang Dikemaskini

Maklumat Sedang Dikemaskini

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer adipiscing erat eget risus sollicitudin pellentesque et non erat. Maecenas nibh dolor, malesuada et bibendum a, sagittis accumsan ipsum. Pellentesque ultrices ultrices sapien, nec tincidunt nunc posuere ut. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam scelerisque tristique dolor vitae tincidunt. Aenean quis massa uada mi elementum elementum. Nec sapien convallis vulputate rhoncus vel dui.

 

Perpustakaan

 

Bil

Nama

Jawatan

No.Telefon

1

Nurhayati Binti Hassan

Pustakawan Kanan (Ketua)

04-5623584

2

Nor Eirma Safiza Binti Ghazali

Pembantu Pustakawan Kanan

04-5623596

3

Naziraqh Binti Azizan

Pembantu Pustakawan Kanan

04-5623596

4

Muhamad Firdaus Bin Bzawi

Pembantu Pustakawan Kanan

04-5623596

5

Muhammad Shahmi Bin Mohd Sohairi

Pembantu Pustakawan

04-5623596

 

 

Contact Us

Universiti Teknologi MARA(UiTM)

Cawangan Pulau Pinang Kampus Bertam

13200 Kepala Batas,Pulau Pinang

Malaysia

 

Tel: +604-562 3444

Fax: +604-562 3488