BAHAGIAN PENGURUSAN FASILITI
BAHAGIAN PENGURUSAN FASILITI
Unit Pengurusan Fasiliti (UPF) di Universiti Teknologi MARA Cawangan Pulau Pinang telah diwujudkan pada 16 Mei 2011. Staf fasiliti yang mula ditempatkan di sini adalah Penjaga Jentera Elektrik untuk mengawal selia kecacatan bangunan yang telah dibangunkan oleh JKR. Setelah itu Penolong Jurutera Elektrik telah ditempatkan di kampus ini untuk memantau pembangunan dan penyelenggaraan kampus Bertam.Memandangkan perkembangan pembangunan dengan wujudnya kolej kediaman pelajar berkonsepkan PFI, keperluan Jurutera perlu ditempatkan di kampus ini dengan dibantu staf sokongan iaitu Penolong Jurutera Elektrik, Mekanikal, Awam serta 2 orang Pembantu Kemahiran selain daripada Penjaga Jentera Elektrik sediada. Oleh itu, tertubuhlah Bahagian Pengurusan Fasiliti pada penghujung bulan November 2016.
Misi
Mempertingkatkan pengurusan fasiliti serta mengoptimumkan penggunaan aset secara professional melalui kaedah dan teknologi terbaik untuk menyediakan prasarana pendidikan,pembelajaran dan penyelidikan yang kondusif serta dinamik kepada Universiti.
Visi
Menjadi sebuah organisasi pengurusan fasiliti bumiputra profesional sejajar dengan visi Universiti.
Unit Pengurusan Fasiliti (UPF) di Universiti Teknologi MARA Cawangan Pulau Pinang telah diwujudkan pada 16 Mei 2011. Staf fasiliti yang mula ditempatkan di sini adalah Penjaga Jentera Elektrik untuk mengawal selia kecacatan bangunan yang telah dibangunkan oleh JKR. Setelah itu Penolong Jurutera Elektrik telah ditempatkan di kampus ini untuk memantau pembangunan dan penyelenggaraan kampus Bertam.Memandangkan perkembangan pembangunan dengan wujudnya kolej kediaman pelajar berkonsepkan PFI, keperluan Jurutera perlu ditempatkan di kampus ini dengan dibantu staf sokongan iaitu Penolong Jurutera Elektrik, Mekanikal, Awam serta 2 orang Pembantu Kemahiran selain daripada Penjaga Jentera Elektrik sediada. Oleh itu, tertubuhlah Bahagian Pengurusan Fasiliti pada penghujung bulan November 2016.
Misi
Mempertingkatkan pengurusan fasiliti serta mengoptimumkan penggunaan aset secara professional melalui kaedah dan teknologi terbaik untuk menyediakan prasarana pendidikan,pembelajaran dan penyelidikan yang kondusif serta dinamik kepada Universiti.
Visi
Menjadi sebuah organisasi pengurusan fasiliti bumiputra profesional sejajar dengan visi Universiti.
Piagam Pelanggan
- Memastikan aduan kerosakan dari pelanggan diberi respon dalam tempoh 1 jam dari masa penerimaan aduan.
- Memastikan permohonan kerja-kerja ubahsuai dan naiktaraf dilaksanakan dalam tempoh 6 bulan selepas kelulusan Jawatankuasa Ubahsuai Dalaman/Luaran (JKUD) UiTM.
- Memastikan gangguan bekalan elektrik dipulihkan dalam masa 2 jam dari masa penerimaan aduan.
- Memastikan setiap pelanggan memperolehi layanan dan perkhidmatan yang terbaik.
- Memastikan kemudahan fizikal dan infrastruktur selamat dan kondusif kepada warga kampus dan tetamu / pelawat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer adipiscing erat eget risus sollicitudin pellentesque et non erat. Maecenas nibh dolor, malesuada et bibendum a, sagittis accumsan ipsum. Pellentesque ultrices ultrices sapien, nec tincidunt nunc posuere ut. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam scelerisque tristique dolor vitae tincidunt. Aenean quis massa uada mi elementum elementum. Nec sapien convallis vulputate rhoncus vel dui.
Bahagian Pengurusan Fasiliti
Bil |
Nama |
Jawatan |
No.Telefon |
1 |
Mohd Asri Bin Md Daud
|
Penolong Jurutera Kanan (Elektrik)
|
04-5623458 |
2 |
Mohd Hazni Bin Abdul Halim Shah(Cuti Belajar)
|
Penolong Jurutera(Elektrik)
|
04-5623458 |
3 |
Ridzuan Bin Husin
|
Penolong Jurutera (Mekanikal)
|
04-5623442 |
4 |
Mohamad Hafizi Bin Ishak |
Penolong Jurutera (Awam)
|
04-5623442 |
5 |
Mohd Fauzi Bin Othman
|
Penjaga Jentera Elektrik
|
04-5623445 |
6 |
Mohd Azman Bin Abd Rahim
|
Pembantu Kemahiran
|
04-5623483 |