BAHAGIAN BENDAHARI

    Pengenalan

    Pejabat Bendahari diwujudkan selaras dengan keperluannya bagi mengendalikan urusan-urusan berkaitan dengan kewangan dan perakaunan. Akta Prosedur Kewangan 1957 dan Akta Universiti Teknologi MARA 2000, memberi kuasa dan menggariskan peranan serta tanggungjawab Pegawai Pengawal dan Pegawai Pengakaun, melaksanakan tanggungjawab mengikut Arahan-Arahan Perbendaharaan, Pekeliling-Pekeliling Perbendaharaan, Surat Pekeliling Perbendaharaan, Pekeliling-Pekeliling Perkhidmatan Awam dan lain-lain arahan pihak berkuasa kewangan dalam pengurusan kewangan wang awam.

     

     

     

     

    Visi

    Menjadi Jabatan Kewangan Yang Unggul, Berhemah dan Profesional mendukung visi UiTM.

    Pejabat Bendahari berusaha untuk mendapat pencapaian terbaik dalam pengurusan kewangan dan perakaunan yang melambangkan kecemerlangan dan profesionalisme dalam memberi perkhidmatan berkualiti selaras dengan perkembangan dan keperluan Universiti ke arah menjadi sebuah Universiti bertaraf dunia.

     

     

     

     

    Misi

    Mengendalikan khidmat pengurusan kewangan dan perakaunan dengan cekap, cepat, tepat dan bertanggungjawab selaras dengan objektif dan misi UiTM.

    Dalam merealisasikan misi tersebut, Pejabat Bendahari memberi penekanan kepada pengukuran prestasi yang berlandaskan ketepatan dan kualiti prestasi perkhidmatan cemerlang meningkatkan imej Pejabat Bendahari khususnya dan UiTM secara amnya.

     

     

     

     

    Piagam Pelanggan Pejabat Bendahari

    1. Menguruskan belanjawan Universiti seperti berikut:-
      1. Menyediakan Anggaran Belanjawan Mengurus Tahunan UiTM Kampus Negeri / Cawangan yang lengkap mengikut jadual dan tarikh yang ditetapkan oleh Pejabat Bendahari UiTM Kampus Induk.
      2. Menyediakan Agihan Peruntukan Tahunan mengikut jadual dan tarikh yang ditetapkan oleh Pejabat Bendahari UiTM Kampus Induk.
    1. Mengeluarkan Pesanan Tempatan untuk permohonan perolehan melalui:
      1. Tender / Sebut Harga Rasmi / Rundingan Terus dalam tempoh lima hari bekerja dari tarikh kelulusan perolehan dalam FAIS.
      2. Pembelian Terus / Kontrak Pusat dalam tempoh lima hari bekerja dari tarikh kelulusan permohonan belian diluluskan dalam FAIS.
    1. Menjelaskan pembayaran ke atas semua tuntutan pembayaran dalam tempoh tujuh hari dari tarikh terima dokumen lengkap.
    1. Menyampaikan e-tiket kapal terbang melalui e-mel selewat-lewatnya satu hari sebelum tarikh penerbangan bagi tempahan yang diterima tidak lewat dari tujuh hari bekerja sebelum tarikh penerbangan.
    1. Mengeluarkan barang stor dalam tempoh tiga hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
    1. Mengangkut barang lupus yang telah diluluskan secara kaedah musnah dan jualan sisa dalam tempoh tujuh hari bekerja dari tarikh pengesahan pengangkutan oleh Pusat Tanggungjawab (PTJ).
    1. Mengemukakan penyata kewangan yang muktamad bagi tahun berakhir 31 Disember setiap tahun kepada Pengarah Jabatan Audit Negara, Cawangan Negeri sebelum atau pada 30 April tahun berikutnya. Satu minggu diterima.

     

     

     

     

    Objektif Bahagian/Unit

    Objektif utama Pejabat Bendahari adalah mempastikan Pengurusan Kewangan dan Perakaunan diurustadbirkan dengan cara terbaik, cekap, cepat, tepat dan bertanggungjawab selaras dengan tatacara dan prosedur kewangan dan perakaunan yang diperuntukan di dalam Akta Acara Kewangan 1957, Arahan Perbendaharaan dan Pekeliling Perbendaharaan, Kementerian Kewangan serta Pekeliling Pihak Berkuasa Kewangan Universiti Teknologi MARA, Naib Canselor dan Bendahari, disamping mematuhi Standard Perakaunan yang diterima pakai MASB (Lembaga Standard Perakaunan Malaysia), MIAS (Standard Institut Akauntan Malaysia) dan AIS (Standard Perakaunan Antarabangsa) dalam memberi laporan kewangan yang betul dan saksama.

     

     
     

    E-aduan Pejabat Bendahari

    E-aduan Pejabat Bendahari

    Carta Organisasi Bendahari

     Carta Organisasi Bendahari
    Kemaskini terakhir : 09/07/2020

    UNIT BAHAGIAN 

     BIL BAHAGIAN  KETUA BAHAGIAN
    1  Unit Pentadbiran Pn Foziah Binti Ramli
    2  Unit Pengurusan Perolehan
    [Lihat Iklan Sebutharga/Tender]
    En. Syahrizan Bin Saad
    3  Unit Bayaran Pn Nur Darina Binti Abd Halim
    4  Unit Pengurusan Harta & Inventori Pn Roziah Binti Ahmad
    5  Unit Pengurusan Terimaan dan Kawalan Kredit Pn Nurul Nadiah Binti Kamalolzaman
    6  Unit Pengurusan Akaun Pn Hasanatul Asmal Mokhtar
    7  Unit Akaun Amanah Pn Shahirah Binti Khairudin
    8  Unit Tabung Penyelidikan dan Perundingan En Mohamad Ameen Imran Bin Jamaludin

     

    Dikemaskini : 09/07/2020

     AKTIVITI TAHUN 2020

     
     Bil Aktiviti Catatan Tarikh 
    Lokasi  
    1 Mesyuarat Pejabat Bendahari Bil 1 2020

    Mesyuarat di adakan untuk:

    • Meraikan kedatangan staf baharu Pejabat Bendahari UiTM Cawangan Pulau Pinang iaitu En Amin Akmar Bin Amir.
    • berbincang tentang penubuhan unit baru iaitu Unit Terimaan dan Kawalan Kredit.
    • berbincang mengenai Majlis 10k Langkah Pejabat Bendahari yang bakal di adakan pada bulan Februari 2020.
    8 Januari 2020 Bilik Mesyuarat Pejabat Bendahari

     
    2 Program 10K Langkah dan Perhimpunan Staf Bersama Rektor bulan Februari 2020
    • Aktiviti senamrobik bersama One Team Coway.
    • Aktiviti 10 ribu langkah di dalam kawasan UiTM Cawangan Pulau Pinang.
    • Pengucapan ringkas daripada Rektor selepas aktiviti 10 ribu langkah.
    • Rektor menyampaikan surat kenaikan pangkat kepada staf pelaksana.
    • Penyampaian hadiah cabutan bertuah.
    • Bersurai.
    27 Februari 2020 Bahagian Tepi PTAR, UiTM Cawangan Pulau Pinang Lihat gambar
    3 Bicara Santai Bersama Bendahari UiTM Shah Alam
    • Bicara santai bersama Bendahari berkenaan Pelan Strategik UiTM 2025.
    28 Februari 2020 Bilik Mesyuarat Pejabat Polis Bantuan Lihat gambar
    4 Majlis jasamu di kenang...En.Mat Isa & Cik Amirah.

    Tentatif majlis :
    11.30pagi - ketibaan tetamu

    12.30tengahari - ucapan alu aluan daripada pengacara majlis.

    12.45 tengahari - bacaan doa daripada En.Nasir

    1.00petang - Ucapan dari Timbalan Bendahari.

    1.15petang -Ucapan daripada En.Mat Isa Bin Mat Lui

    1.30petang - Penyampaian cenderahati kepada En.Mat isa dan cik amirah(pelajar praktikal)

    1.40petang - Penyampaian cenderahati kepada En.Mat Isa daripada KKUUITMPP..

    1.45petang - Majlis Pemotongan kek Persaraan dan Perpisahan.

    1.50petang - Jamuan makan untuk tetamu.

    2.30petang - Bersurai

    8 Julai 2020 The Grand Mulia, Bukit Mertajam Lihat gambar
    5 Program Sahabat Greenation @ UiTM Cawangan Pulau Pinang Program menanam pokok untuk mencantikkan dan menceriakan kampus UiTM Cawangan Pulau Pinang. 1 ~ 18 September 2020 Berhadapan Dewan Besar UiTM Cawangan Pulau Pinang

    Lihat gambar sebelum

    Lihat gambar semasa

    Lihat gambar selesai

      Dikemaskini pada 14 September 2020
     


    AKTIVITI TAHUN 2019

     Bil Aktiviti Catatan Tarikh
    Lokasi  
    1 Majlis Jamuan Perpisahan Puan Roshidah Binti Abd. Wahab
    &
    Meraikan Encik Mohammad Noor Azizi Bin Yaakob dikurniakan anak.
    • Jamuan perpisahan Puan Roshidah Binti Abd. Wahab kerana berpindah ke Unit Kualiti UiTM Cawangan Pulau Pinang.
    • Meraikan Encik Mohammad Noor Azizi Bin Yaakob dikurniakan anak.
    8 Mac 2019 Cafe Pauh De Layang, Hotel UiTM Cawangan Pulau Pinang


    Lihat Gambar
    2 Mesyuarat Pejabat Bendahari Bil 1 2019  Mesyuarat membincangkan aktiviti akan datang mengenai:
    • Gotong royong 5S Pejabat Bendahari
    • Khidmat masyarakat
    • Kursus pemantapan staf (teambuilding)
    • Pelupusan dokumen Pejabat bendahari
    22 Mac 2019 Bilik Mesyuarat Pejabat Bendahari


     
    3 Gotong-royong 5S Pejabat Bendahari v1

    Gotong-royong 5S ini diadakan khusus untuk penyimpanan fail-fail di Pejabat Bendahari yang mengutamakan konsep:

    • Sisih
    • Susun
    • Sapu
    • Seragam
    • Sentiasa amal
    29 Mac 2019 Bilik Fail Pejabat Bendahari


    Lihat Gambar Sebelum 5S

    Lihat Gambar Selepas 5S
    4 Bergambar Pra-Raya Aidilfitri 2019

    Bergambar sempena pra-sambutan Hari Raya Aidilfitri 2019.

    27 Mei 2019 Landskap Halaman UiTM Cawangan Pulau Pinang Lihat Gambar
    5 Majlis Sambutan Aidilfitri 2019M/ 1440H UiTM Cawangan Pulau Pinang.

    Meraikan Majlis Sambutan Aidilfitri UiTM Cawangan Pulau Pinang.

    17 Jun 2019 Dewan Besar UiTM Cawangan Pulau Pinang. Lihat Gambar
    6 Mesyuarat Pejabat Bendahari Bil 2 2019

    Mesyuarat di adakan untuk:

    • Meraikan kedatangan staf baharu Pejabat Bendahari UiTM Cawangan Pulau Pinang iaitu En Muhammad Nasir Bin Che Ros.
    • berbincang mengenai Majlis Jamuan Raya Pejabat Bendahari.
    18 Jun 2019 Bilik Mesyuarat Pejabat Bendahari  
    7 Jamuan Hari Raya Aidilfitri Pejabat Bendahari UiTM Cawangan Pulau Pinang 2019

    Jamuan Hari Raya Aidilfitri Pejabat Bendahari 2019.

    27 Jun 2019 Pejabat Bendahari Lihat Gambar
    8 Majlis Jamuan Perpisahan Penolong Akauntan: Puan Noor Amyra Binti Ahmad Jamuan perpisahan Puan Noor Amyra Binti Ahmad kerana berpindah ke UiTM Cawangan Perlis pada bulan Julai 2019. 27 Jun 2019 Pejabat Bendahari Lihat Gambar
    9 Kursus Pemantapan Staf Pejabat Bendahari UiTM Cawangan Pulau Pinang 2019

    Kursus pemantapan staf yang menitikberatkan:

    • kerjasama berpasukan
    • kecergasan fizikal & minda
    • penyelesaian masalah dengan kaedah cepat, teratur & terbaik
    11 Julai 2019 Chalet Asyuk Maju, Baling, Kedah. Lihat Gambar
      Dikemaskini pada 16 Jun 2020

     

     

    AKTIVITI TAHUN 2018

     Bil Aktiviti Catatan Tarikh
    Lokasi  
    1 Program Kursus Pemantapan Staf Pejabat Bendahari 2018

    Kursus pemantapan staf yang menitikberatkan:

    • kerjasama berpasukan
    • kecergasan fizikal & minda
    • penyelesaian masalah dengan kaedah cepat, teratur & terbaik
    16 Ogos 2018 ~ 16 Ogos 2018 Homestay Zaki & Nani, Kampung Sedim, Kedah Lihat Gambar
    2  Kerja-kerja Verifikasi/Pemeriksaan Harta Kerja-kerja verifikasi/pemeriksaan harta ini diadakan selaras dengan Pekeliling Bendahari Bil. 3 Tahun 2018 - Tatacara Pengurusan Aset Alih Universiti Teknologi MARA yang bertujuan untuk:
    • Mengetahu keadaan harta dan prestasinya
    • Memastikan setiap harta mempunyai daftar / rekod yang lengkap, tepat dan kemaskini; dan
    • Memastikan setiap harta berada di lokasi sama seperti yang tercatat dalam daftar.
    4 Julai 2018 ~ 31 Disember 2018 atau sehingga selesai sepenuhnya. Keseluruhan Kampus  

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Borang Gaji/ Elaun / Lebih masa

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Penyata Tuntutan Kerja Lebih Masa (OT) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Penyata Tuntutan Elaun Syarahan Sambilan (Sepenuh Masa) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. Penyata Tuntutan Elaun Syarahan Sambilan (PJJ) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Penyata Tuntutan Elaun Syarahan Sambilan (PLK) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    5. Penyata Tuntutan Elaun Syarahan Sambilan (Sarjana) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    6. Jadual Kedatangan Pekerja Harian AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    7. Penyata Tuntutan Elaun Mengawas Makmal AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    8. Tuntutan Menyedia dan Memeriksa Kertas Jawapan Peperiksaan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    9. Senarai Semakan Baki Hutang di Bahagian Pengurusan Gaji AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    10. Sijil Pengesahan Penyelesaian Hutang Staf UiTM AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    11. Borang Pembayaran Pendapatan Bulanan Melalui Bank AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    12. Jadual Gaji AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    13. Borang Gaji Pembantu Penyelidikan AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Borang Pendahuluan/Tuntutan

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Permohonan Pendahuluan Perjalanan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Permohonan Pendahuluan Pelbagai [Lihat Senarai Semak] AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. Permohonan Pelarasan Pendahuluan Pelbagai [Lihat Senarai Semak] AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Tuntutan Perjalanan Dalam Negeri [Lihat Senarai Semak] AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    5. Tuntutan Perjalanan Luar Negara [Lihat Senarai Semak] AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    6. Justifikasi Kelewatan Mengemukakan Tuntutan Perjalanan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    7. Borang Perakuan Kelayakan Kelas Tuntutan Hitungan Batu AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    8. Borang Pengesahan Penerimaan Wang Oleh Pelajar-Pelajar AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    9. Borang Tuntutan Balik Mendahulukan Wang [Senarai Semak TBMW Keraian Rasmi] [Senarai Semak TBMW Pelbagai] [Senarai Semak TBMW Penceramah] [Senarai Semak TBMW Yuran Profesional] AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    10. Borang Permohonan Keraian Rasmi  AKTIF - UPDATE 15/7/2020


    Borang Tiket Kapal Terbang

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Borang Tempahan Tiket Kapal Terbang AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Borang Tuntutan Bayaran Balik Tambang Kapal Terbang AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Buku kod akaun

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Buku Kod Akaun AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Borang Latihan Staf

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Permohonan Bilik Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Jadual Bilik Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. Panduan Penggunaan Bilik Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Jadual Aktiviti / Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Nota Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Borang Penilaian Penganjur Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Borang Keberkesanan Latihan AKTIF - UPDATE 15/7/2020


    Borang Harta Benda

    BIL PERKARA STATUS
    1.  DAFTAR

    Borang Daftar Harta Modal (KEW.PA.UiTM-2)
    Borang Daftar Inventori (KEW.PA.UiTM-3)
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. BORANG SENARAI ASET ALIH DI LOKASI ATAU PEJABAT

    Borang Senarai Aset Alih di Lokasi atau Pejabat (KEW.PA.UiTM-7)
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. PERPINDAHAN DAN PENERIMAAN ASET ALIH

    Borang Permohonan Perpindahan Dan Penerimaan Aset Alih
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. KEHILANGAN

    Borang Laporan Awal Kehilangan Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-28)
    Borang Pelantikan Sebagai Jawatankuasa Penyiasat Kehilangan Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-29)
    Borang Laporan Akhir Kehilangan Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-30)
    Borang Sijil Hapus Kira Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-31)
    Borang Laporan Kehilangan dan Hapus Kira, Tindakan Surcaj / Tatatertib Bagi Aset Alih Kerajaan (KEW.PA.UiTM-32)
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    5. PELUPUSAN

    Borang Permohonan Pelupusan Aset Alih & Laporan Teknikal Pelupusan Aset Alih:
    a) Nilai Perolehan barang TIDAK MELEBIHI RM50,000 per unit / RM500,000 keseluruhan - KEW.PA.UiTM-17(1)
    b) Nilai Perolehan barang MELEBIHI RM50,000 per unit / RM500,000 keseluruhan - KEW.PA.UiTM-17(2)

    Borang Laporan Teknikal Pelupusan Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-16)
    Borang Sijil Penyaksian Pemusnahan Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-18)
    Borang Sijil Pelupusan Aset Alih UiTM (KEW.PA.UiTM-19)
    Borang Kebenaran Membawa Keluar Barang-Barang / Peralatan UiTM
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    6. PELUPUSAN PERALATAN KOMPUTER

    Borang Permohonan Pelupusan Peralatan Komputer - KEW.PA.UiTM-17(3) dan
    Laporan Teknikal Pelupusan Peralatan Komputer - KEW.PA.UiTM-16(2)
    Borang Laporan Teknikal Pelupusan Peralatan Komputer
    Format Kertas Kerja Cadangan Pelupusan Peralatan Komputer
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    7. BORANG LAPORAN PEMERIKSAAN / VERIFIKASI STOK

    Stor (KEW.PS-14)
    AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Borang Perolehan

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Borang Pengesahan Pelaksanaan Cukai Barangan Dan Perkhidmatan (GST) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Borang Pengesahan Pelepasan Cukai Barang Dan Perkhidmatan (GST) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. Borang Analisa Sebut Harga Pembelian Terus (Lampiran 2) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Borang Jadual Ringkasan Penilaian Teknikal Tender / Sebut Harga (Lampiran 3C) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    5.

    Borang Jadual Penilaian Harga Sebut Harga Rasmi atau Tender (Lampiran 4)

    a. Disatukan

    b. Berasingan

    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    6. Borang Spesifikasi (Sebut Harga / Tender) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    7. Borang Pengesahan Kerja / Perkhidmatan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    8. Borang Perakuan Penerimaan Barang AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    9. Lampiran A - Butiran Kerja / Perkhidmatan / Bekalan yang telah dijalankan dalam tempoh 3 Tahun Lepas/ Sekarang AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    10. Penilaian Laporan Pembekalan/ Perkhidmatan/ Kerja-Kerja AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    11. Pendaftaran Vendor Secara Atas Talian AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    12. Borang Penilaian Prestasi Syarikat AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    13. Borang Lampiran A AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    14. Jadual Analisa Sebutharga Pembelian Terus AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    15. Jadual Penilaian Harga Sebutharga Rasmi AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    16. Borang Perakuan Terimaan Barang AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    17. Borang Lampiran B (Senarai Semakan Pegawai Yang Menguruskan Pembelian Terus) AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    18. Surat Arahan Panggilan Bekalan Perkhidmatan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    19. Borang Maklumbalas Bagi Permohonan Perlanjutan Tempoh Serahan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    20. Borang Agihan Elaun Makan dan Penginapan Pelajar AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    21. Borang Tuntuan Balik Mendahulukan Wang AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    22. Surat Akuan Penerimaan Wang/Bayaran AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    23. Borang Pembayaran Gaji Melalui Bank AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    24. Borang Sub Baucer Bayaran Wang runcit AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    25. Borang Tuntutan Berpindah Rumah AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    26. Borang Tempahan Makanan & Minuman AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    27. Surat Pengesahan Melaksanakan Tugas AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    28.

    Borang Integriti Pact:

     
    29.

    Pengurusan Perolehan (Alatulis)

    Lampiran 1- Senarai Barangan Yang Tidak Dibekalkan di Stor Alatulis

    Lampiran 2- Senarai Barangan Yang Masih Dibekalkan di Stor Alatulis

    Lampiran 3- Kontrak Alatulis

    AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     NOTA:

    Sebahagian item seperti senarai di Lampiran 1 yang masih mempunyai kontrak perbekalan atau mempunyai kontrak pusat UiTM seperti Kertas Fotostat A4 80 gsm. Y.Bhg Dato’/Datin/Prof./Tuan/Puan boleh merujuk kepada senarai di Lampiran 3. Pembelian item-item tersebut adalah diwajibkan melalui kontrak yang berkuatkuasa dengan menggunakan belanjawan PTJ masing-masing. Pihak PTJ hendaklah memaklumkan keperluan bekalan item-item berkenaan secara bertulis kepada Unit Kewangan Zon bagi membolehkan Pesanan Jabatan dikeluarkan kepada syarikat berdasarkan maklumat pembekal dan harga sepertimana yang dinyatakan. Proses Pembelian Terus adalah dilarang sama sekali sepanjang tempoh kontrak berkuatkuasa.

     

    Borang Belanjawan

    BIL PERKARA STATUS
    1.  PENYEDIAAN ANGGARAN BELANJAWAN MENGURUS

    Perjanjian Program
    Spesifikasi Output
    Petunjuk Impak
    Laporan Pengecualian
    Sumber-Sumber
    Agihan Bajet
    Senarai Anggaran Pembelian Aset
    Senarai Cadangan Bagi Perjalanan ke Luar Negara
    Cadangan Kerja-Kerja Penyelenggaraan dan Pengubahsuaian Bangunan & Infrastruktur

    AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. PENYEDIAAN CADANGAN BARU DAN ONE-OFF

    Enrolmen Pertambahan Jawatan atau Jawatan Baru
    Perbelanjaan Perjalanan Sara Hidup
    Perbelanjaan Pengangkutan Utiliti, Bahan Mentah dan Peralatan Lain
    Perbelanjaan Sewaan, Perkhidmatan dan Pelbagai
    Penyelenggaraan Peralatan Bangunan dan Kawasan

    AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Amanat Bendahari

    BIL PERKARA STATUS
    1.  2010 : Transformasi Pengurusan Kewangan Universiti Inovasi & Kreativiti Melalui Lean Financial Management AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. 2011 : Pengukuhan Pengurusan Kewangan Lean Ke Arah Menjuarai Kecemerlangan Universiti AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. 2012 : Ke Arah Memperkasakan Pengurusan Kewangan Universiti AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. 2013 : Penjanaan Hasil dan Kawalan Perbelanjaan Tanggungjawab Bersama AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    5. 2014 : Integriti Pengurusan Kewangan Pemangkin Transformasi UiTM AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    6. 2015 : Transformasi Pengurusan Kewangan AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Borang Unit Akaun Amanah

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Surat Akuan Penerimaan Wang AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Surat Pengesahan Melaksanakan Tugas AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Borang Pesanan Hotel

    Borang pesanan terkini bahan kering & bahan basah (bahan mentah) Fakulti Pengurusan Hotel & Pelancongan dan Hotel UiTM Cawangan Pulau Pinang boleh dibuka di:

    Borang Pemesanan Bahan mentah Kering/ Basah (KEW.PS.UiTM-11)

    Nota:


    Permulaan pemesanan : Hari Khamis setiap minggu.

    Masa : 7.45 pagi sehingga 9 malam.

    Pemberhentian pemesanan : Hari Selasa setiap minggu.
    * Pemberhentian pemesanan adalah untuk memberi laluan kepada Koordinator Dapur meluluskan pemesanan dan menyediakan Pesanan Tempatan (LO).

     

    Borang ini boleh dicapai secara online di dalam kampus sahaja dan akan ditutup pada hari  Sabtu & Ahad.

     

     

    Borang Senarai Semak

    BIL PERKARA STATUS
    1.  Senarai Semak Pelarasan Pendahuluan Pelbagai AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    2. Senarai Semak Bayaran Kepada Syarikat Bagi Perolehan Dengan LO AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    3. Senarai Semak Bayaran Kepada Syarikat Bagi Perolehan Tanpa LO AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    4. Senarai Semak Bayaran Pemulangan Cagaran AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    5. Senarai Semak Bayaran Upah Honorarium Kepada Individu AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    6. Senarai Semak Permohonan LO Bekalan / Perkhidmatan AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    7. Senarai Semak Permohonan Pendahuluan Pelbagai AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    8. Senarai Semak Tuntutan Balik Mendahulukan Wang Keraian Rasmi AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    9. Senarai Semak Tuntutan Balik Mendahulukan Wang Pelbagai AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    10. Senarai Semak Tuntutan Balik Mendahulukan Wang Penceramah AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    11. Senarai Semak Tuntutan Balik Mendahulukan Wang Yuran Profesional AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    12. Senarai Semak Tuntutan Perjalanan Dalam Negeri AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    13. Senarai Semak Tuntutan Perjalanan Luar Negara AKTIF - UPDATE 15/7/2020
    14. Senarai Semak Tempahan Penginapan dan Kapal Terbang AKTIF - UPDATE 15/7/2020

     

    Bil

    Nama

    Jawatan

    No Telefon

    1

     Badrul Hisham Bin Kimin

     Timbalan Bendahari

     04-382 2800

    2

     Mohammad Noor Azizi Bin Yaakob

     Penolong Bendahari

     04-382 2820

    3

     Syahrizan Bin Saad

     Pegawai Kerja Akaun T/Kanan

     04-382 2730

    4

     Foziah Binti Ramli

     Pegawai Kerja Akaun T/Kanan

     04-382 2729

    5

     Hasanatul Asmal Binti Mokhtar

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2721

    6

     Shahirah Binti Khairudin

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2903

    7

     Roziah Binti Ahmad

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2722

    8

     Nur Darina Binti Abd Halim

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2710

    9

     Mohamad Ameen Imran Bin Jamaludin

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2939

    10

     Norhaslinda Binti Zainol

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2732

    11

     Wizana Binti Ramlan

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2795

    12

     Nur Amirah Binti Rosdi

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2727

    13

     Abdul Rashid Bin Abdul

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2731

    14

     Wan Noor Ayu Binti Wan Mahamad

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2726

    15

     Noor Amyra Binti Ahmad

     Pegawai Kerja Akaun

     04-382 2727

    16

     Mazlina Binti Hj Abdul Kadir

     Pembantu Tadbir Kewangan T/Kanan

     04-382 2795

    17

     Mohd Rozizi Bin Ibrahim

     Pembantu Tadbir Kewangan

     04-382 2796

    18

     Muhammad Shakir Bin Samsudin

     Pembantu Tadbir Kewangan

     04-382 2727

    19

     Mohd Ridzuan Bin Md Said

     Penyelenggara Stor

     04-382 2728

    20

     Mohd Azrani Bin Hj Abdul Rahman

     Penyelenggara Stor

     04-382 2728

    21

     Aimi Nadiyah Binti Mohd Anuar

     Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)

     04-382 2731

    22

     Kosong

     Pembantu Am Pejabat

     04-382 2728

     

     

     No Faks Bahagian Kewangan

     04-382 2724

     

    Today

    Users  
    Sessions  
    Pageviews  

    *Data source: Google Analytics

    Universiti Teknologi MARA(UiTM)
    Cawangan Pulau Pinang Kampus Permatang Pauh
    13500 Permatang Pauh
    Pulau Pinang

    General Inquiry:
    Unit Komunikasi Korporat, UiTM Cawangan Pulau Pinang

    Website Inquiry:
    korporatpenang@uitm.edu.my

    Tel: +6 (04) 382 2888/3598
    Faks: +6 (04) 382 2776