BAHAGIAN PENTADBIRAN

OBJEKTIF

PIAGAM PELANGGAN

Bahagian Pentadbiran, UiTM Cawangan Pulau Pinang adalah salah sebuah bahagian yang diwujudkan apabila kampus ini mula beroperasi pada 16 Jun 1996. Peranan utama bahagian ini adalah sebagai 
  • Urus setia pentadbiran dan pengurusan hal ehwal perkhidmatan staf yang cekap dengan mengamalkan budaya kualiti 
  • Menyediakan rekod dan statistik staf yang sentiasa dikemaskini dan terkini
  • Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra 
  • Berperanan sebagai urus setia pengendalian mesyuarat peringkat kampus 
  • Menyediakan kemudahan perkhidmatan kenderaan dan urusan pos dengan mesra
Sehingga kini, Bahagian Pentadbiran mempunyai 11 orang staf yang terdiri daripada seorang
  1. Timbalan Pendaftar Kanan (1)
  2. Penolong Pendaftar Kanan (1)
  3. Pegawai Eksekutif Kanan (1)
  4. Pegawai Eksekutif (1)
  5. Pembantu Tadbir Kanan (5)
  6. Pembantu Tadbir (1) dan
  7. Pembantu Operasi (1)
Bahagian Pentadbiran juga dibahagikan kepada dua unit kecil iaitu Unit Khidmat Pelanggan Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan (2) dan juga Unit Kenderaan Penolong Jurutera (1) Pembantu Tadbir Kanan (1) Pemandu Kanan (3) dan Pemandu (14)
Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan dengan Bahagian Pentadbiran, UiTM  Cawangan Pulau Pinang meliputi urusan-urusan seperti berikut: 
  • Memberikan perkhidmatan berkualiti dan mesra untuk semua staf bagi segala urusan hal ehwal staf. 
  • Memberikan khidmat cekap dan mesra kepada semua pelanggan yang berurusan di kaunter Bahagian Pentadbiran serta melalui surat, e-mail dan telefon. 
  • Bertindak sebagai penghubung dengan Pejabat Pendaftar, UiTM Kampus Induk untuk semua urusan hal ehwal staf. 
  • Menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan kenderaan rasmi yang cekap dan selamat. 
  • Mengendalikan urusan pos surat rasmi dan surat menyurat edaran dalaman dengan teratur dan pantas. 
  • Menyediakan dokumen pengenalan diri bagi staf mendapatkan rawatan di klinik panel / hospital kerajaan. 
  • Menguruskan latihan kepada staf dengan berkesan dan mesra. 
  • Menguruskan dengan baik semua tempahan penggunaan bilik mesyuarat Bahagian Pentadbiran. 
  • Menyediakan rekod dan statistik staf yang dikemaskini dan terkini apabila diperlukan oleh pihak berkenaan.

CARTA ORGANISASI

Image

STAF BAHAGIAN PENTADBIRAN

TIMBALAN PENDAFTAR KANAN (N52)
0
PENOLONG PENDAFTAR KANAN (N44)
0
PEGAWAI EKSEKUTIF KANAN (N32)
0
PEGAWAI EKSEKUTIF (N29)
0
PENOLONG JURUTERA (JA29)
0
PEMBANTU TADBIR KANAN (N22)
0
PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN KANAN (N22)
0
PEMANDU KANAN (H14)
0
PEMANDU (H11)
0
PEMBANTU OPERASI (N11)
0

STAF UiTMCPP

KELAYAKAN DAN BADAN PROFESIONAL

STAF AKADEMIK
0
STAF PENTADBIRAN
0
PhD
0
PROFESIONAL
0

CARTA FUNGSI DAN UNIT

PENGURUSAN KENDERAAN
  • Penjadualan Perjalanan Kenderaan

  • Pengurusan Memperbaharui Insuran dan Cukai Jalan Kenderaan

  •  Pengurusan Penyelenggaraan Kenderaan

  •  Pengurusan Bayaran Penyelenggaraan Kenderaan

  •  Pengurusan Sewaan dan Bayaran Sewaan Bas Luar

  •  Pengurusan Inden Minyak

  •  Pengurusan Kad Tol

  •  Pengurusan Pelupusan Kenderaan

  •  Pengurusan Pembelian Kenderaan

PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA
  • Biasiswa Staf Akademik/ Pentadbiran

  •  Urusan Peperiksaan Perkhidmatan dan Peningkatan Secara Lantikan

  •  Penganjuran Kursus / Latihan Staf

  •  Pengurusan Kelulusan Membentang Kertas Kerja/ Menghadiri Kursus/   Seminar

  •  Latihan Profesional/ Industri, Sabatikal, Pasca Kedoktoran, Outbound

  •  Pengurusan Rekod Latihan Staf

  •  Pencalonan Pingat, Bintang Kebesaran dan Surat Penghargaan

PENGURUSAN PERJAWATAN & KENAIKAN PANGKAT
  • Statistik Perjawatan

  •  Pengisian Waran Perjawatan

  •  Analisa Agihan Peruntukan Perjawatan

  •  Urusan Pengambilan dan Pelantikan Jawatan Baharu

  •  Pertukaran dan Penempatan Staf

  •  Urusan Lapor Diri Staf Baharu

  •  Urusan Kenaikan Pangkat Staf Akademik dan Pentadbiran

PENGURUSAN PERKHIDMATAN
  • Rekod Perkhidmatan

  •  Pengesahan Dalam Perkhidmatan

  •  Urusan Perletakan ke Dalam Perkhidmatan Berpencen

  •  Pencalonan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) dan Pingat Perkhidmatan Cemerlang (PPC)

  •  Pencalonan Anugerah Pentadbir

  •  Urusan Persaraan Staf

  •  Urusan Permohonan Pinjaman Perumahan

  •  Peletakan Jawatan

  •  Pengurusan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) Staf

  •  Pengurusan Cuti

  •  Urusan Permohonan Ke Luar Negara Tugas Rasmi

  •  Permohonan Pelepasan Bertugas

  •  Permohonan Menjalankan Kerja Luar

  •  Pengurusan Hal Ehwal Disiplin Staf

PENTADBIRAN AM, MEL DAN PERKHIDMATAN TELEFON

 

  •  Keurusetiaan Mesyuarat

  •  Pengurusan dan Pentadbiran Pejabat

  •  Pengurusan Fail Peribadi Staf

  •  Urusetia JK Siasatan Dalaman

  •  Urusetia Istiadat Konvokesyen UiTMCPP

  •  Urusan Pakaian Seragam Staf

  •  Pengurusan Tuntutan Bayaran Kerja Lebih Masa

  •  Urusan Klinik Panel dan Sara Ubat

  •  Pengisytiharan Harta

  •  Pengurusan Surat  Mesyurat Rasmi Kampus

  •  Perkhidmatan Telefonis dan Khidmat Pelanggan

  •  Permohonan Talian Baharu

  •  Urusan Bil dan Tuntutan Bayaran  Telefon  Peribadi

TAKWIM MESYUARAT UTAMA UiTMCPP 2024

MUAT TURUN

CUTI
Bil Perkara   Format
1. Borang Akuan Cuti (Cuti Sakit)   PDF
2. Borang Cuti Rehat   PDF
3. Borang Keluar Pejabat Urusan Persendirian   PDF
4. Borang Kemudahan Cuti Bersalin (Perkhidmatan Bil 5 Tahun 2017)   PDF
5. Borang Kemudahan Cuti Menjaga Anak Yang Dikuarantin atau Memerlukan Pengasingan   PDF
6. Borang Permohonan Cuti Gantian (P.A BAB C/40)   PDF
7. FAQ

- Cuti Haji

- Cuti Kuarantin Menjaga Anak

- Cuti Rehat Tahunan

- Cuti Sakit Swasta

- Cuti Separuh Gaji

- Cuti Tanpa Gaji

- Cuti Umrah

- Deepavali

- Edisi Kebenaran Tidak Hadir Kerja Atas Sebab - Munasabab Kecemasan Am

- Gantian Cuti Rehat (GCR)

- Perayaan Songkran

- Pesta Kaamatan dan Hari Gawai

- Sistem Pengurusan Masa (TMS)

  PDF
       
       
KURSUS / LATIHAN
1. Permohonan Panel Pembangunan Sumber Manusia UiTMCPP   PDF
BAHAGIAN SARAAN DAN KEMUDAHAN
Bil Perkara   Format
1. Borang Sara Ubat   PDF
2. Borang Tuntutan Bayaran Rawatan Ke Klinik Bukan Panel   PDF
3. Borang Tuntutan Perkhidmatan Cabut Gigi   PDF
4. Senarai Klinik Panel UiTM Cawangan Pulau Pinang   PDF
       
       
PERKHIDMATAN
Bil Perkara   Format
1. Borang Kemaskini Maklumat Peribadi Staf   PDF
2. Borang Clearance Staf   PDF
3. Borang Permohonan Elaun Pakaian Istiadat   PDF
4. Borang Permohonan Elaun Pakaian Panas   PDF
5. Borang Permohonan Elaun Penanggungan Kerja   PDF
6. Borang Pindah Rumah Universiti   PDF
7.

Borang Tuntutan Perpindahan Rumah (LPPSA) 

  PDF
8.  Borang Tambang Mengunjungi Wilayah Asal   PDF
9. Borang Permohonan Menjalankan Kerja Lebih Masa (OT)    PDF

Universiti Teknologi MARA(UiTM)
Cawangan Pulau Pinang Kampus Permatang Pauh
13500 Permatang Pauh
Pulau Pinang

General Inquiry:
Unit Komunikasi Korporat, UiTM Cawangan Pulau Pinang

Website Inquiry:
korporatpenang@uitm.edu.my

Tel: +6 (04) 382 2888/3598
Faks: +6 (04) 382 2776